sobota, 12 stycznia 2013

Spaghetti chilli pesto






Uwielbiam wszystkie makarony (oprócz tych z białej mąki pszennej...) z kuchni z różnych zakątków świata, w każdej postaci. Ostatnio było orientalnie, to dzisiaj śródziemnomorsko. 



Składniki:

makaron spaghetti pełnoziarnisty
olej od smażenia (ja użyłam kokosowego)
oliwki czarne bez pestek
mozzarella biała
pomidroki koktailowe
pesto (z bazylii, oregano i czosnku)
świeża papryczka chilli
2 ząbki czosnku
pieprz kolorowy
sól
świeża bazylia (mi jej brakowało)








Makaron gotujemy wg wskazówek z opakowania. Na oleju kokosowym rozgrzewamy chilli i czosnek uważając, żeby się nie przypalił. Dodajemy pokrojone w plasterki oliwki i przekrojone na ćwiartki lub połóweczki pomidorki koktajlowe. Chwilkę dusimy, krótko, tak żeby pomidorki nie straciły na swojej atrakcyjności (ja użyłam dużych pokrojonych w kostkę, ale koktajlowe ładniej by wyglądały). Odcedzony makaron przekładamy do garnka, zalewamy sosem i dodajemy pesto (gotowe. lub domowej roboty) i mieszamy, doprawiamy do smaku, solą, pieprzem świeżo zmielonym i dodajemy pokrojoną w kosteczkę lub w postaci kuleczek mozzarellę. Ozdabiamy poszatkowaną świeżą bazylią. Na koniec można skropić oliwą extra virgin. Polecam zrobić sobie wersję aromatyczną.

Do butelki z oliwą wrzucamy 3 ząbki czosnku przekrojone na pół, pocięte suszone pomidory, kilka ususzonych malutkich papryczek chilli i kilka ziarenek pieprzu kolorowego. Taka oliwa może stać bardzo długo i pięknie przejmuje aromat dodatków. Idealna do różnego rodzaju past, makaronów lub sałatek.

Danie podajemy samo lub z sałatką z rukoli albo różnych sałat doprawioną czosnkiem, oliwą, chilli i pieprzem. Ja do mixu sałat dodałam, pomidora, mozzarellę i świeże oregano.













Danie ze względu na obecność chilli dozwolone dla starszych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...