piątek, 23 listopada 2012

Grzybowa pasta z pieczonych warzyw






 
Zostało mi jeszcze troszkę warzyw z wczorajszego bulionu, więc postanowiłam je wykorzystać na zrobienie pasty kanapkowej, jednak było ich za mało, więc resztę dopiekłam, bo to najwygodniejszy sposób obróbki termicznej warzyw. Aromatu nadałam ugotowanymi pięknymi kapeluszami podgrzybków. Pasta ze względu na grzyby nie dozwolona dla najmłodszych. Jeśli jednak chcielibyśmy zrobić podobne smarowidło dla dzieci, nie dodawajmy grzybów, a dzieciaki po pierwszym roczku swoje pierwsze kanapki będą mogły zjeść właśnie  z taką domową pastą warzywną. Wiem, że często mamy nie wiedzą, czym można posmarować maluchom pierwszy chlebek poza masłem.



Składniki:

ok. 200 g podgrzybków
10 pieczarek
1 bakłążan
cebula
czosnek (główka)
papryka
marchew,seler, pigwa i pietruszka z bulionu
garść czerwonej soczewicy (wcześniej ugotowanej)
łyżka oleju kokosowego
półtorej łyżeczki ksylitolu
łyżka soli
przyprawa naturalna: pomidor, czosnek, bazylia
majeranek
oregano
sól
pieprz (ja użyłam świeżo zmielonego kolorowego)\
natka pietruszki







Podgrzybki gotujemy ok. 20-30 min w lekko osolonej wodzie. W tym czasie myjemy pieczarki, paprykę i bakłażana. Kroimy na mniejsze części i układamy na blasze wyścielonej papierem do pieczenia. Czosnek przekrawamy na pół i pieczemy razem z łupinami, cebulę również. Pieczemy ok. 30 min w temp. 180' C. 



 




Kiedy warzywa są gotowe blendujemy razem z grzybami, olejem i przyprawami. Pastę przechowujemy w lodówce. Ja otrzymałam dwa słoiczki z czego jeden już znika...






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...