niedziela, 25 listopada 2012

Gruszka na palmie czyli regionalno-tropikalna TARTA






Tarta to strzał w dziesiątkę jeśli mamy mało czasu, gości w drodze i ochotę na coś słodkiego. Ja w lodówce miałam rozpoczęte mleczko kokosowe i kilka surowych białek... Najpierw wpadłam na pomysł, by połączyć ubite na sztywną pianę białka z gęstym mleczkiem, a później...







Składniki:

ciasto:

2 żółtka
szklanka mąki (ja użyłam orkiszowej pełnoziarnistej)
120 g masła


masa:

3 białka
2,5 łyżki cukru pudru nierafinowanego

2 dojrzałe banany
130 g mleka kokosowego gęstego
ok. 30 g cukru nierafinowanego (ja użyłam kokosowego)
50 g wiórek kokosowych lub chipsów
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej

jedna duża dojrzała gruszka
dwa dojrzałe jabłka

szczypta cynamonu i wanilii do posypania







Składniki na ciasto połączyć i wyrobić ciasto o konsystencji plasteliny, jeśli za bardzo się klei dodać odrobinę mąki i lekko schłodzić. Formę wysmarować masłem lub olejem kokosowym i wysypać bułką tarta bądź mąką pełnoziarnistą. Białka z cukrem pudrem ubić na sztywną pianę. Banany, mleko kokosowe, cukier, mąkę i wiórki zmiksować na dość gładką masę i połączyć z pianą z białek. Ciasto rozprowadzić na formie, wylać masę i na wierzch ułożyć gruszki i jabłka obrane i pokrojone w półplastry, oprószyć lekko cynamonem i wanilią. Piec w 180'C ok. 25 min. Schłodzić przed podaniem. Tarta dozwolona dla dzieci powyżej 1 roku życia.





4 komentarze:

  1. Został jakiś malutki choć kawałek?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a nawet dwa... częstuję oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, właśnie dziś nadszedł ten dzień, że jak nigdy chodzi za mną coś słodkiego. poszukuję więc jakichś nowych przepisów i chyba tym razem skuszę się na Twój! pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...