piątek, 2 listopada 2012

Carpaccio z bakłażana na ostro




Uwielbiam włoską kuchnię w każdej postaci. Dostałam kilka malutkich bakłażanów z tatowego ogródka, te chyba też rosły z myślą o Kordku, bo są naprawdę mini, tym razem postanowiłam zrobić coś dla starszych - carpaccio pod pikantną salsą z pomidorów, czosnku i ziół.


Składniki:

2 średnie bakłażany
2 średnie pomidory
2 ząbki czosnku
bazylia
oregano
1 łyżka koncentratu pomidorowego
3 łyżki oliwy z oliwek
olej do smażenia
sól, pieprz, naturalny cukier np. kokosowy do smaku
 mozzarella lub ser zółty (opcjonalnie)

 


Bakłażany myjemy, kroimy w cienkie plasterki ok. 0,5 cm posypujemy solą i odkładamy na ok. 15 min. Przygotowujemy marynatę do bakłażanów: ząbek czosnku rozgnieciony, łyżka koncentratu pomidorowego, 2 łyżki oliwy (do smażenia), oregano, bazylia, odrobinka soli i świeżo zmielonego pieprzu. Marynatę wylewamy na bakłażany i mieszamy tak, by wszystkie dobrze nią nasiąkły. Przygotowujemy salsę z pomidorów i czosnku. Pomidorki kroimy w drobną kostkę, czosnek przeciskamy, świeże zioła siekamy (ja niestety tym razem nie miałam świeżych, więc zastąpiłam suszonymi) i doprawiamy solą, pieprzem, cukrem i chilli. Mieszamy z oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia i odstawiamy. W tym czasie smażymy z obu stron bakłażany w małej ilości tłuszczu (bo marynata już go zawierała). Kiedy będą już gotowe z jednej strony, kładziemy kawałeczek mozzarelli. Zdejmujemy na papier, by wciągną tłuszcz. Podajemy polane salsą np. z grzankami.




Smacznego!





Użyte przeze mnie przyprawy nie są odpowiednie dla dzieci poniżej 5 r.ż dlatego jeśli chcemy uraczyć tą przystawką mniejsze dzieciaki, to zrezygnujmy z pikantnych dodatków, a otrzymamy wtedy łagodne danie bezpieczne dla delikatnych brzuszków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...