niedziela, 25 listopada 2012

Trochę inna pizza razowa






Jeśli pizza razowa delikatnie urośnie i jest miękka tzn. że właśnie taka miała być. Bałam się efektu końcowego, bo tym razem zamiast wody dodałam wody kokosowej, która oddzieliła mi się od mleka kokosowego. Jak dla mnie bez różnicy, chociaż może ciasto było odrobinkę bardziej maślane... ale to oczywiście na korzyść. Polecam wypróbować ten przepis. Moja woda kokosowa nie była do końca przejrzysta, zawierała jeszcze troszkę śmietanki kokosowej. Pizza z takimi składnikami raczej po 3 roku życia, ale spróbować możemy dać wcześniej.



 



Składniki:

ciasto:

300 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
160 g wody kokosowej/ rzadkiego mleka kokosowego
30 g drożdży
2 łyżki oliwy
łyżka cukru kokosowego
dwie łyżeczki soli

sos:

dwie łyżki koncentratu pomidorowego
1/3 kubka wody
3-4 łyżki oliwy
dwa ząbki czosnku przeciśnięte
pieprz
sól
cukier nierafinowany
oregano
bazylia
pomidory suszone z czosnkiem ( miałam taką przyprawę)

dodatki:

ser żółty lub mozzarella
pieczarki
zielona papryka







Ciasto wyrobić i rozprowadzić na blasze wysmarowanej 4 łyżkami oliwy do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do ok. 240'C. Przygotować sos i rozprowadzić na cieście. Posypać startym lub rozdrobnionym serem i ułożyć pokrojone w plasterki warzywa (ja rozdrobniłam pieczarki) i piec ok. 10 min w 240' C i drugie 10 min w ok. 210'C.  Na zdrowie!
 



1 komentarz:

  1. Mniamm! I to z mąką orkiszową- super :D Pozdrawiam. Zglodniałam mimo tak późnej pory hehe.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...