piątek, 2 listopada 2012

Słodycz na zdrowie, czyli nutella









O takiej nutelli można śmiało powiedzieć, że jest zdrowa, w przeciwieństwie do tej, którą możemy kupić w każdym sklepie spożywczym. Jednak w tej wersji jest ona przeznaczona dla dzieci po 3 roku życia nie będących alergikami. Zrobiłam ją dla siebie ponieważ uwielbiam połączenie orzechów laskowych z czekolada, a poza tym mój mały jest jeszcze za mały na orzeszki i jakiekolwiek smarowidła ponieważ jeszcze nie je sam przegryzek. Niebawem jednak, kiedy i u niego przyjdzie ochota na kromkę domowego chleba z nutellą, na pewno będzie w wersji light czyli zamiast kakao karob, a zamiast orzeszków może cieciorka, taką "nutellą" będą mogli cieszyć się również alergicy. Wracając do dzisiejszej podaję przepis...





Składniki:

ok. 2,5 szklanki orzeszków laskowych
70 ml mleka kokosowego
45 g oleju kokosowego
45 g cukru kokosowego
45 g ksylitolu
2,5 łyżki kakao







Jeśli nie mamy orzeszków bez skórki, rozkładamy je na blasze i prażymy w piekarniku w 180' C, aż mocno ściemnieją, wtedy przesypujemy na ściereczkę, zakręcamy i mocno pocieramy, po rozwinięciu skórki będą oddzielone od orzeszków. Takie orzeszki wsypujemy do melaksera i ucieramy na drobny proszek, ja na tym etapie dodałam cukier i ksylitol, by się też starły na proszek i trochę mleka kokosowego, by zmniejszyć opór dla noża. Później dodałam pozostałe składniki i resztę mleczka kokosowego. Ucierałam jeszcze ok 5 min i gotowe. Przełożyłam do słoiczków i będę przechowywać w lodówce dopóki nie zjem, a przyznam, że pół słoiczka już zniknęło... Taki krem nie ma konsystencji jak oryginalna nutella, jest raczej grudkowy jak marcepan. Mniam....








Możemy ją śmiało sprezentować wielbicielom orzechów i czekolady.







2 komentarze:

  1. witam,
    ile orzechow juz zmielonych nalezy dodad do przepisu? (kupilam tarte, a nie wiem ile wyszloby z 2,5szklanki)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam niestety, ale wyszły mi prawie dwa słoiczki tego kremu więc może ok. 1,5 szklanki... Proszę próbować stopniowo dodawać składniki, by wyszła konsystencja jak na zdjęciu. Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...