poniedziałek, 5 listopada 2012

Krem marchwiowo-pomidorowy po 7 miesiącu







Miała być pomidorówka, ale okazało się, że mamy tylko 3 pomidorki. Za to ostatnio nabyłam słodziutkiej marchewki ekologicznej, która jest na jednej z pierwszych pozycji na liście ulubionych warzyw Kordka. I tak pomysł zrodził się sam. Zupka wyszła naprawdę pyszna i nie obyło się bez jednej miseczki dla mamy.



Składniki:

ok. 2 szklanki wody
3 pomidorki średniej wielkości
3 duże marchewki
suszona włoszczyzna lub świeża pietruszka i seler
świeża natka pietruszki
odrobinka soli morskiej (opcjonalnie)
oliwa z oliwek
więcej jak pół kubka kaszy ( ja użyłam naszej ulubionej, czyli orkiszowej)
30 ml mleka roślinnego ( ja użyłam naszego domowego)










Warzywa starannie myjemy, marchewkę obieramy i kroimy w plasterki, a pomidorki sparzamy i zdejmujemy skórkę. Zagotowujemy wodę, wrzucamy marchew, włoszczyznę i kaszę. Gotujemy ok. 10 min. Dodajemy pomidorki i gotujemy kolejne 10 min. Na koniec dodajemy natkę, mleczko, oliwę i sól. Wszystko miksujemy i gotowe. Przekładamy do wyparzonych słoiczków i pasteryzujemy ok.10 min. przechowujemy w lodówce do kilku dni.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...